17 april 2013

Kemisk peeling

Jag är färdig att ge upp!! Det gör så sjukt ont, ansiktet bränner och sticker. Idag har varit den värsta dagen...
Jag började i Fredags kväll med min behandling. Krämen (som skrivits ut av läkare) appliceras på kvällen och tvättas av försiktigt på morgonen. Jag är nu inne på dag 5 och ger upp, det gör så ont att jag inte står ut. Anledningen till att läkarn skrivit ut krämen till mig är att jag har fått hudförändringar. Två olika typer av tumörer i ansiktet. Det började något år innan Tyra-Lo föddes, dvs ca 6 år sedan. Jag fick en fläck i pannan som inte ville läka. Precis som jag misstänkte var det en liten tumör orsakad av solen, efter en rejäl provtagning visade det sig att jag hade två olika tumörer. Inge mera sol för mig! De skrapade den huden som var angripen och allt var bra, tills jag efter att ha fött Tyris upptäckte att det kom smygande tillbaka, på kinden denna gång. Jag var tillbaka till doktorn som i ett såhär tidigt stadium skrev ut en kräm som heter Aberela. Vi skulle börja med att behandla området för att se om det försvann och det gjorde det... TILLS NU! Då var det dags igen...
Idag har jag både ätit Ipren OCH smörjt ansiktet med Xylocain, ändå gör det ont. Jag ger up!!
Högröd och blank, det stramar så jag har svårt att äta till och med. Det får vara nog helt enkelt... Vi får väl hoppas att även den lilla tumören gett upp så att det var värt det.

Inga kommentarer: