27 maj 2012

Helgen som gått...

I Fredags var det ju Marknadsafton och igår var det fixardag på dagis, jag drog ett litet strå till stacken genom att vara där ett par timmar, jag hann liksom inte med mer för det stog "bortröveri" på schemat, det var Mors-dag som skulle firas, en dag för tidigt... Jag skulle vara ledigt klädd och ha ett par hyfsat sköna skor på, sedan bar det iväg i en packad bil, först mot Rimbo, sedan vidare mot Uppsala och sedan vidare mot Gävle... Slutdestinationen vara Furuviksparken.
Pelle hade fixat med picknick och diverse nödvändigheter. Det blev en kanondag bland alla djuren i gassande sol. Kvällen avrundades på bästa sätt med en konsert, det var ingen mindre än Kapten Röd. Sköna toner och härligt gung. Han kan han min man, finns ingen som han.

Idag har vi firat lite till...
Plockmat och kaffe på en filt i parken och sedan med tårtan och hans vänner (dvs kakan och bullen) hemma hos svärföräldrarna.
Nu ligger jag smått rödbränd på soffan och våndas över allt jag petat i mig under helgen, men ska det firas så ska det väl... Eller? Nya tag imorgon... För att sedan fira igen på Fredag då jag fyller år!

Inga kommentarer: