19 december 2011

Ny/Gammal bekantskap

Idag hade vi nytt folk på besök här hemma i stugan, i alla fall nytt för mig. Det har visat sig att farmor L har en väninna som heter Eva vars son har en son som går på våran lilla tjejs dagis. Sonen, mamma R, pappa P och farmor Eva kom idag på besök. Farmor Eva har jag träffat sen tidigare, hon bor i Enskede och har även en liten butik där. Mamma R har jag sprungit på några gånger på dagis men fick idag bekanta mig med lite mer. Jätte gullig tjej. Pappa P var det däremot första gången jag träffade, också jätte trevlig. De har precis som vi två barn, faktiskt ganska precis lika gamla som våra. Loppan behöver verkligen någon att leka med, att Loppans nya lek-kamrat dessutom har en trevlig mamma är ju bara ett + i kanten. Det blir nog en fika eller kanske en promenix på stan ganska snart för ytterligare bekantskap. Trevligt trevligt. Det var alltså inte förräns för någon vecka sedan som vi kom på att vi hade denna "koppling". Världen är allt bra liten...
Published with Blogger-droid v1.6.9

1 kommentar:

Hjärtemammas sa...

Kan det vara dem som har barnen O och M? I så fall är de ju superfina!