25 december 2011

GodJul!

Och god fortsättning! Vi har styrt kosan till Örebro, firat en riktigt god jul med pappa och Linnea (en allt för kort stund tyvärr) mamma, moster Lippet, farbror JanR, Albin och Wille min underbara man och mina underbara barn. För att vi allesamman skulle få plats i stugan så kvartade vi på motellet som faktiskt bara ligger ett stenkast från mamma. Vi har ätit oss mätta på allt som bör finnas på ett julbord och lite därtill. Tomten (Pelle) tyckte nog att jag varit snäll i år, jag fick musik, örhängen och en helt egen ritplatta size large, så ingen är gladare än jag! Loppan har öppat så många paket att fingrarna ömmar på henne nu... Julen är verkligen barnens högtid men jag tror att vi from i år har en ny tradition som gör att de vuxna blir som barn. Kanske vi kan kalla det klappjakten. Jag skrev om det tidigare här i bloggen. Det blev en stor hit precis som jag trodde. Nu ska här jäsas lite... Kanske vi får lite risalamalta när köttbullar, prinskorv och spjäll sjunkit undan. Pappa och Linnea åkte redan igår och Uppsalagänget gav sig av för en timma sen så nu är här tyst och lugnt. Tänk va fort allt är förbi...
Published with Blogger-droid v1.6.9

Inga kommentarer: