23 november 2011

Jag tror det är mjölkstockning...

Vi var ju på vårdcentralen idag för att titta till min kropp efter att febern stigit. Han lyssnade på lungor och hjärta, letade efter svullna körtlar, klämde och kände på magen. Inte tänkte väl jag på då att påpeka mitt ena bröst som har en stor hård knuta (som inte försvinner efter amning) och dessutom är rött och varmt. Ju mer jag läser om det desto mer inser jag att det kanske är mjölkstockning det handlar om. Som tur är ska vi ju till BVC imorgon, då kan hon nog ta en titt... Nu ligger jag här på loftet och försöker trösta ett skrikande barn med ett "tomt" bröst. Nej det tycks inte komma något när hon snuttar. Men av alla tips jag nu läst på nätet så verkar det bästa sättet att få bort det vara att hålla bröstet varmt och att börja amma med det bröstet först varje gång samt att massera.... Mmmm.... Ajajaj... Detta fenomen tycks vara ganska vanligt, hur kommer det sig då att läkaren missade detta. Hmmm... Feber, men utan övriga sjukdomssymtom.... Nyförlöst.... Googlar man på det får man ju rätt många träffar på just mjölkstockning. Jaja... Den som lever får se. Imorgon får vi ju dessutom veta hur mycket våran lilla marsipangris lagt på sig. Det blir mer och mer bebis för var dag som går. Mysigt! Och snart är det jul också!
Published with Blogger-droid v1.6.9

Inga kommentarer: