24 oktober 2011

Nu står det att det är 59 timmar kvar...

Tänk om man ändå visste så exakt...  Det skulle nog tappa en del av  sin "charm" då...
Förra gången fick vi ju till slut ett datum eftersom det lilla livet inte behagade titta ut. Igångsättning,
42+1. Snälla ni håll tummarna för att vi slipper det denna gång.

I natt drömde jag att jag skulle ut och resa, jag hade väska och pass men väskan var tom... Ingen necessär och inge lämpliga kläder för trippen. Jag var helt förkrossad och det fanns ingen tid till att lösa detta. Kan detta vara ett tecken på att en plötslig resa snart står för mina fötter... en resa till Danderyd, det känns verkligen som en resa, 7 mil. Kanske jag skulle se över väskan igen. Det är verkligen så att jag tolkar minsta lilla grej... kan det vara ett tecken tro...
Loppan sa i morse till mig... -Mamma, snart får du åka till doktorn...  när bebis ska komma ut...  och så får du skrika i en sån där mask så att du hörs bättre...  

Hon menade ju såklart lustgasmasken...
Jag försökte förklara att det gör lite ont när bebisen ska komma ut och att mamman får andas i den där masken för att det inte ska göra så ont...

Men man skriker i den också, sa hon.
-Det har jag sett på TV.

Inga kommentarer: