15 oktober 2011

Ingen vila ingen ro...

Tänk om man bara för en dag kunde få total upp passning, någon som gjorde allt åt en... (typ fixa frukost, tog hand om alla hushålls-sysslor typ göra rent toaletten,diska,dammtorka,dammsuga,plocka undan Loppans saker, putsa fönstren, torka av luckorna i köket,torka ren badrumsspegeln, göra rent handfatet, sanera soffan från hallonsylt, göra rent i micron, handla, måla mina naglar, fixa lunch, tända ljus, baka en kaka, serverade en kopp kaffe, ge lite massage åt en ond rygg som dygnet runt bär på massa extra kilon (där kan vi snacka extraknäck), handla middag, laga middag, ta reda på kastruller och karotter medan maten lagas, fixa efterätt, bada Loppan)
Låter jag bitter?
Precis vad jag är och en smula förbannad.
En smula förbannad att jag inte bara kan låta det vara, maten kanske kokar sig själv och gör den inte det så är väl det bara bra för då kanske jag går ner några kilo. Faktum är att jag är gravid och då boar man/jag den sista tiden, like there´s no tomorrow! Inge konstigt med det, bara j*****t tråkigt att göra allt själv.
Nu ska jag vara hemma fram till förlossningen och då finns ju all tid i världen att pusta och skura var enda pinal från golv till tak NOT!! Det var ju kanske inte riktigt tanken men så lär det ju bli för när ska allt annars göras?

Nej nu har jag inte tid att sitta här och drömma mig bort, och fantisera om det omöjliga MÅSTE JU PLANERA MIDDAG.

Inga kommentarer: