27 oktober 2011

Ansiktsbehandling!


När man som jag har problemhy och med problemhy menar jag inte acne eller finnar utan konstant flagande, torra partier och solskadad hy. Jag fick för några år sedan ta bort några fläckar som visade sig vara tumörer, två olika sorter till och med, båda orsakade av solens strålar. Inga krämer fungerar mot detta. Det enda jag kan göra för att förhindra att det dyker upp på fler ställen är att hålla mig borta från solen. Jag märkte att jag var på väg att få något konstigt igen på min kind, då fick jag en syra kräm som fräter bort det yttersta lagret av huden, det var en hemsk procedur som pågick i ca 2 veckor, jag såg förjävlig ut men det försvann!!

För ett år sedan hade jag turen att träffa en tjej som var ganska insatt i detta med krämer osv. Jag fick en lista på vad ansiktskrämerna INTE får innehålla. Listan var lång men nu har jag hittat ett märke som håller måttet (och inte är svindyrt). Igår beställde jag nytt,  snabbt som attan låg det i lådan i morse. Rengöringsmjölk, ansiktsvatten, intensiv-ansiktskräm och kroppslotion. Ser fram mot att ikväll få göra en ansiktsbehandling med omsorg. Vet ni att de flesta krämer innehåller slaggprodukter som blir kvar när man utvunnit motorolja och som oftast också massor av Parabener i olika former som i större mängder faktiskt är canserframkallande.
Apotek och andra företag bla Lancome har äntligen uppmärksammat och släppt några produkter som är Parabenfria, men de innehåller lik förbannat massa annan skit som man inte vill kladda på sig.

 Tänk på det nästa gång du smörjer in ditt ansikte och tror att du gör ditt face en tjänst. Jag berättar gärna mer om det är någon som är nyfiken. Har du barn kanske bör du kanske tänka extra mycket på detta.
Nu checkar jag in på Spa´t!



Inga kommentarer: