19 september 2011

Tillbaka från MVC!

Tillbaka vid skrivbordet något lättad. Min vikt hade inte ökat nånting, vågen stod fortfarande på 74,7Kg men magen hade vuxit ordentligt så det fanns ingen mening med ett nytt ultraljud. Lilla hjärtat pickade också på som det skulle. Huvudet ligger på plats, jag fick till och med känna själv, det var lite creapy faktiskt.
Maria (som tjejen heter jag går till) tyckte att det kanske var läge att trappa ner lite men jag har ju bara 10 arbetsdagar kvar till "semester". Hon tyckte att jag skulle sjukskriva mig men det är liksom inte riktigt läge för det känner jag....  Jag får helt enkelt hålla ut. Igår hade jag rejäla känningar av foglossning något jag faktiskt varit befriad från denna graviditet (till skillnad mot förra då det slog till redan i 3:e månaden). Det är inte helt lätt att beskriva sin situation för sin omgivning heller när man inte ens själv förstår vad som händer, tänk om man fick överlåta sin graviditet till "någon" i bara några dagar... För att visa hur det är liksom, folk runt om en räknar ju faktiskt med att allt ska rulla på precis som vanligt. Ingenting har förändrats hemma hos oss iaf. Jomen vänta! Jag slapp ju faktiskt laga mat igår (efter att jag fått ett psykbryt uppe på loftet).

Inga kommentarer: