11 augusti 2011

Plötsligt helt pirrig...

Det slog mig igår att det faktiskt kan ske när som helst, kanske inte just denna vecka eller nästa men snart, kanske tidigare än vi trott. 29+4 idag. Alltså vecka 30. 90% av alla kvinnor som föder i Sverige föder 2 veckor + eller -. Med Loppan gick jag över 2 veckor och blev igångsatt. Visst skulle det vara spännande om det gick av sig själv denna gång trots att det inte är lika praktiskt. Denna gång måste vi ju ta oss till Danderyd, 7 mil när vattnet gått och värkar kommit igång är ju inget dröm scenario direkt.
Mina värkar kom ju pang-boom efter att de tagit hål på hinnan när det var dags för Loppan. Jag satt som en psykpatient i en rullstol och spjärnade med fötterna mot hissväggarna, värkarna kom liksom bara sååå fort.
Jag blir skit nervös när jag tänker på det samtidigt som jag längtar så. På Måndag är det dags för besök hos MVC, väga och mäta.

Inga kommentarer: