30 augusti 2011

Det blev ett besök i alla fall!

Efter att gått en hel dag med sammandragningar och värk ringde jag i morse till MVC, hon förklarade att det
troligtvis var så kallade Braxton Hicks, japp jag har fått en egen liten PT (=personlig tränare) inne maggen...
Han heter Braxton Hicks och körde ett stenhårt pass med mig igår...  Nääää!
Braxton Hicks är sammandragningar som ska förbereda magen inför förlossningen, stärka musklerna och utöka blodkärlen inför själva "utskjutet" . Det är ganska vanligt vid sin andra graviditet och ännu vanligare vid sin tredje osv...  Dessa Hicks-pass brukar inte vara mer än 3-4 timmar per gång  och brukar vanligtvis inte göra ont... (mitt pass höll på från morgon till kväll, var 15:e minut)  Så för säkerhets skull fick jag ett litet rör som jag ska så fint ska pricka en skvätt morgonpink i (med en mage i vägen) för att sedan åka till provtagningen på sjukhuset med. Säkert inga konstigheter alls!

I morse när jag vaknade blev jag lite matt, magen var fortfarande stenhård...  Bricanyl var det Emma sa...  Funkade ju hur bra som helst, det släppte direkt. Nu kör hon breakdance därinne!

Inga kommentarer: