5 maj 2011

Härliga oljor!

Snart är dom här, min efterlängtade oljor.
Jag har beställt  Mandelolja och Jojobaolja, båda GIVETVIS kallpressade, för det har jag lärt mig. ALLTID kallpressad olja både till mat och skönhet. Är oljan raffinerad dvs framtagen genom någon slags värmeprocess så försvinner alla nyttigheter i oljan. Kom ihåg det, alltid kallpressad. Lite dyrare, mycket bättre.


Mandeloljan är en uppskattad olja innom hudvården. Den är mild, mjukgörand, icke-irriterand och gör huden mjuk, len och smidig.
Jojobaoljan är en halvfet, lätt och mild olja med vaxaktiga fettsyror som ger skydd utan att vara för fet.
Håller huden fortsätt mjuk. Används i alla typer av produkter, även hårprodukter. Jag tänkte använda den som hårserum och göra så kallade Oil cleansing treatments med den. Vill du veta hur man gör??



Inga kommentarer: