11 april 2011

Ni kan väl tänka på mig ikväll... eller om det blir imorgon kväll...

Efter regn kommer sol...  efter vår kommer sommar...  och jag ska försöka mig på att vaxa benen. Ajajajajaj...
Mmmm! Men det kanske är värt det, jag vet ju inte förrän jag provat. Jag har köpt den vanliga sorten i mataffären, Veet Warm Vax Orient, har även köpt en lugnande kräm att stryka på efter för att undvika inåtväxta hårstrån, som jag tycks dras med ändå utan att ha gått igenom nån vaxning. Som alltid har jag forskat lite i ämnet... och när det kommer till skönhet är tipsen många. A&O verkar vara att peela benen 24h innan vaxning, just för att förebygga innåtväxta strån, man bör helst inte duscha direkt efter det får gärna gå 24h, man ska inte fingra på benen efteråt och man ska inte sola, brännan får gärna vänta en vecka, alltså inget att tänka på precis innan man sticker iväg på en sista minuten. Jag återkommer med TUMMEN UPP eller TUMMEN NER. Skulle väl vara roligt med före och efterbilder men jag vet inte om jag vågar...  Har ju spart ett tag nu.
Har du tips snälla kom med dom NU!
Peace

2 kommentarer:

Hjärtemammas sa...

Det verkar vara många donts med att vaxa benen. JAg har gjort det en gång bara, på ett ben! Jag fortsätter jag med att raka dem faktiskt, det är lite lugn procedur över det å det går ju så fort! Lycka till!!

Matilda sa...

Gjorde det faktiskt igår. Resultatet? Ja... ganska bra. Men det tog JÄTTE lång tid. Nästa gång går jag på salong tror jag. Måste nog göra det några gånger för att kunna hissa eller dissa.