2 januari 2011

Köpatankar...

Jag har under en längre tid gått och suktat på en (läs två) ny soffa...  Min mamma E köpte för cirka 6 månader sedan nya möbler, soffa och fotölj med divan. Jag älskar dom. Sugen på likadana men i en annan färg. GRÅTT! Vad annars.... Vill ha den svängda varianten med svarta ben och kromade hjul, såååå snygg.
Frågan är bara, ska vi ha två soffor eller en soffa och två fåtöljer, det är rätt nice med fåtöljer.
Jag tycker det är urtrist att möblera runt tv så det får någon annan göra, jag vill hellre att det ska kännas som ett sällskapsrum, med det menar jag att sofforna ska stå mittemot varandra om ni förstår vad jag menar.
P och jag satt och grubblade lite förut om hur vi skulle möblera och så, vi ska väl strax få en trappa upp till loftet och med den sker säkert en viss om-möblering. Trappen ser ut som denna men ska målas vit, en stålbalk i mitten och "svävade" trappsteg.

Här kommer några bilder på soffmodellen jag vill ha....



 Exakt detta blommiga tyg har vi på våra kuddar nu...  lustigt.


Den här heter Howard, det finns även Oxford och Oxford delux... finns väl hur många firmor som helst som gjort den modellen. Bara den är grå, har svarta ben med kromade fötter så lovar jag att jag snällt ska posera liggandes på den.
Nu är jag där igen... materiella ting som gör mig sjuk. VILL HA!!!

Inga kommentarer: