31 maj 2010

Mors dag=Min dag!








Igår, på mors dag, startade vi morgonen med en fika på stan.
På vägen hem tog vi en sväng förbi Färsna gård, där det var säkerhets dag,

nu fick vi inte bara klappa kaniner och getter utan även en helikopter.

Tyra-Lo fick testa olika cyklar, trampa sig igenom en bana utmärkt med koner och för detta lopp fick hon en påse, i påsen fick hon lägga 3 saker hon själv valt ut från ett vinstbord. Lyckan var gjord, det blev ett troll, en mus och såpbubblor.

Vi var in till lammen och lammbarnen (som det heter på Gotland), Tyra-Lo satt som klistrad på Pelle och ännu värre blev det när ett utav lammen började tugga på hennes "goodiebag". Tårarna rann.... Men se Tyra-Lo´s goddiebag var inte god nog, lammet gick vidare... Började tugga på min röda fina skinn clutch. Jaha tänker ni... vad ska man med en sån till på en 4H-gård.... joo... den skulle matcha min nya röda DKNY som jag fick i Mors dag/tidig födelsedags present. Sååå fin, jag har valt den själv, och istället för stålarmband bytte jag till ett rött skinnarmband, som pricken över i´t tycker jag.



PS. Det gick bra med väskan...







2 kommentarer:

Hjärtemammas sa...

Folk som inte förstår sig på clutches förstår inte mkt du. Du matchade den säkert med dina röda espadriller ;) eller kan man ha såna tillen clutch? hihi

Matilda sa...

Ja det tycker jag absolut!