28 september 2009

Trot eller ej...


Im making mixtapes... För kidsen som inte var med back in the days så ska jag förklara vad ett band är, ett kassettband är alltså inget rockband utan föregångaren till Cd-skivan, antingen köpte man färdiginspelade band eller så spelade man in ett så kallat blandband vilket jag tror var det vanligaste, iaf var det det för mig. Då satt man redo vid radion och väntade på sina favvo låtar, rec paus rec paus rec paus... Jag var grym på det där i slutet av eran. Nu ska jag då ge mig på detta igen eftersom det inte finns nån cd-spelare i Clion. Som tur är finns ju allt att köpa på nätet... 40 kr för två språnkans nya 90 minuters band. Och var får man då tag på en kassettbandspelare... jo man har turen att ha en svärmor som äger just en sån...
Somliga kanske tycker det vore enklare att installera en cdspelare i bilen, men va fan... håll med om att det är lite kult med blandband. Peace

Inga kommentarer: