31 maj 2009

Vad hände?

Vi har varit borta en vecka och när vi kommer hem står allt i full blom... Vad hände?
Gräset har vuxit en halv meter och allt är jätte grönt.

Vi har haft en soft vecka med sol och bad, på lördagen när vi kom ner till Portugal tog vi det lugnt, handlade det som behövdes, badade i poolen, på kvällen käkade vi på Bica, ett ställe vi ätit på flera gånger tidigare, jag åt en god sea bass.
På söndagen tog vi båten till badön som har milslång sandstrand och massa restauranger och cafeer, det blåste ganska starka vindar och vågorna var starka, himlen var svart över staden men blå över stranden, när vi skulle hem från stranden började det regna, det blev språngmarch hem till lägenheten. Senare den kvällen (efter några drinkar på balkongen) gick vi till restaurangen på hörnan där dom serverar hängande spett, detta ställe är numer mest kända för "stek på sten" som blev en riktig hit för killarna, totalt blev det "stek på sten" tre kvällar. Stek på sten betyder att du får in en glödhet sten med en rå köttbit på, du får alltså tillaga köttet själv, det sprätte och svätte, dukarna rann av fett... Kul var det! Varje gång...

Tisdagen var vi på stranden... Gud va snabbt man glömmer...

En dag åkte vi till Spanien, tror det var onsdagen, fick först ta bussen till Villa Real och därifrån båten över till Spanien, kikade lite i affärer och åt lunch, sen tog vi båten tillbaka och tittade lite i affärer i Villa Real.
En dag var det 5 mot 1 och jag blev tvungen att äta pizza... suck...
Sista kvällen skulle vi äta på Bica igen men då fanns det inga platser ute så vi valde "stek på sten" stället.
Dagarna har varit fyllda av goda cappucinos med grädde, smarriga coccos och kaffedrinkar.
Jag och Lisbeth satt väl uppe en kväll som vanligt, det blev lite för mycket av det goda för mig, skulle inte ha druckit den där sista Sangrian, men det är ju sååå mysigt att sitta sådär framåt småtimmarna och bubbla hemlisar.
Wille var den som var artigast av oss, han var inne och skakade hand med kocken flera gånger varje kväll... han gjorde även en fönstertitt när vi var i spanien, rutan var så ren att han inte såg den när han skulle gå ut från glassbaren, han tog den med hela kroppen, gissa om han såg förvånad ut, jag och Lisbeth stog utanför och såg på å gud så vi skrattade...

Nån dag senare gjorde mamma samma sak hemma på balkongen med ett glas vi i handen, vet inte om vi ska skylla på ren ruta eller vin. Lika kul hade vi denna gång.

Under tiden där nere skapades en sorts lek som jag tror jag kan kalla Plopp & Pax, det gick ut på att tjejerna ploppade snygga killar och killarna paxade snygga tjejer, nu tror jag iaf att vi tjejer aldrig fick ploppa våra killar själva utan fick våra killar utsedda utav "våra" killar, fråga mig inte vad de gick på... inte var de the good looks iaf.

PLOPP på er för nu ska jag ta en Sangria!!!


Har än så länge bara hunnit ta itu med tvätten men det är klart ska jag lägga ut lite bilder.

Mamma stannade ju kvar när vi åkte hem, hon bytte lägenhet och hade fått en "konstnärslya" med takterass, kanske inte samma standard som vi hade för den är nog svår att bräcka. Men ändå jäkligt läcker, hon verkade nöjd.

Inga kommentarer: