12 maj 2009

Klänning till en muffin, någon?

Vad gör man...? Vi åker om tolv dagar, finns det nån möjlighet att gå ner ett kilo om dagen, har inte hört att någon gjort det tidigare men jag kan tänka mig att ställa upp på att va den första.

Vi åker till Portugal nästa helg och jag har INGA kläder, jag tror någon slängt dem i smyg...
Har liksom ingen ordentlig garderob sen vi flyttade från Skarpnäck, vissa saker ligger i förrådet i Sköndal och andra ligger i kartonger, det blir liksom ingen rulle på kläderna när man bor på landet, här går bekvämt framför allt. De kläderna jag hittat änsålänge är för små...

Jag har nog alltid hånat folk i smyg som försökt gå ner i vikt, tänkt hur svårt kan det vara, inte fören nu förstår jag hur svårt det är, jag har ingen karaktär. Jag vet precis hur jag ska göra, men att faktiskt göra det är en helt annan femma, äta rätt och motionera... jaaaa jaaaa... Det är så svårt när man är flera också, jag kan ju inte tvinga folk i min omgivning att äta sallad och morötter (eller så kan jag det, jag lagar ju ganska ofta middag), bökigt att göra flera sorters mat till middag och dessutom blir man ju sugen när det dukas upp till kaffet, kanske är en dålig ursäkt, men det känns faktiskt så. Kilona ska bort så är det bara! Ska bara komma på ett sätt, kanske testar Alli.

Inga kommentarer: